image1 image2 image3
logo

Fiat 126p by Tofik

Marka i model: Fiat 126p

Rocznik: 1995

Silnik/moc obecna: 0.6 28KM

Silnik/moc fabryczna: 0.6 24KM

Felga/opona: 3tlg PLS Hockenheim 4x 8Jx13 ET1



SHOW
TuningKingz Shop
Świetny pomysł na kultowy samochód
i rewelacyjny design wnętrza,
które wygląda jak ogródek piwny na rynku.
Bardzo fajny maluch, który przykuł moją uwagę.
Już wcześniej bardzo mi się spodobał.
Osobiście nie szedłbym w kubełki itp
bo to wyścigówką nigdy nie będzie,
a obecne wnętrze czyni go niepowtarzalnym.

MAPET
Mapet-tuning

JAKE BE
WrapColabo, TuningKingz
Maluchy przeżywają renesans.
Mamy już stylowe klasyki, raceingowe
bolidy i w końcu idealnego, stanceowego
kozaka uzbrojonego w klimaciarskie smaczki.
Ja się jaram!

Opis auta:
Maluch, Malczan, Kaszlak, Szerzeń (nie ten z Blok Ekipy :) ) i wiele innych słów określało poczciwego Fiata 126p. Auto, które kiedyś zalewało polskie drogi dzisiaj jest rzadkim widokiem. Dlatego cieszy nas fakt, że Tofik postanowił że to właśnie będzie baza jego projektu. Od seryjnego auta, po przez styl RAT do stanu w jakim jest auto minęło trochę czasu. Auto w swojej pierwszej fazie przeróbek zostało zrobione w stylu RAT. Stylizacja na zmęczone życiem auto była kiedyś bardzo modna, chociaż mi osobiście nigdy nie przypadła do gustu (ale o gustach się nie dyskutuje). Całe szczęście, że Tofik się "opamiętał" i odRATował auto. Dzisiaj Malczan śmiga na 13 calowych felgach 3tlg PLS Hockenheim. Do ziemi ciągnie go proste rozwiązanie jak skrócone sprężyny, skrócone odboje i sklepany resor. Prostota sama w sobie - jak cała konstrukcja 126p. Z zewnątrz auto zostało oczyszczone ze wszelkich emblematów, a zderzaki wygładzone. Do tego ciekawy kolor auta (khaki?) i całość dobrze się prezentuje. W środku też mamy trochę zmian. Deska rozdzielcza jak i boczki obszyte zostały kraciastym materiałem. Drewniane fotele i tylna kanapa dodają temu wnętrzu wyjątkowego klimatu. Chociaż Tofik planuje przerobić wnętrze, w którym mają pojawić się klasyczne kubełki, a w miejscu tylnej kanapy będzie ekspozycja koła zapasowego. Jak mu to wyjdzie - czas pokaże. Mamy nadzieję, że dostaniemy cynk od Tofika o zmianach i pokażemy Wam co tam się zmieniło.

Jeszcze raz gratulujemy Tofikowi ciekawego auta. Pamiętać należy, że to Fiat 126p, w którym modyfikacje zapewne są droższe niż wartość raynkowa auta seryjnego.

Opis modyfikacji stylistycznych:
Wyrolowane błotniki pod koła, usunięte seryjne emblematy, Wygładzone zderzaki przód i tył, lakier strukturalny. Felgi 3tlg PLS Hockenheim 4x 8Jx13 ET1 (wszystkie na 3calowym rancie) z oponami Hankook 145/60r13.

Wnętrze:
Wnętrze w kraciastym materiale, drewniane fotele (regulowane przód-tył oraz nachylenie oparć), drewniane podnóżki, kierownica drewniana RAID, gałka zmiany biegów z tłoka.

Opis modyfikacji mechanicznych:
Zawieszenie static
Przód: sklepany resor z wyjętym piórem środkowym i odwróconym piórem mocującym, skrócone podstawki pod resorem, krótsze amortyzatory, skrócone odboje, podniesione kielichy amortyzatorów.
TYŁ: skrócone sprężyny, krótsze amortyzatory, skrócone odboje, lekko zmodyfikowane wahacze.

Silnik 652ccm z rozwierconym dolotem powietrza, podstawka pod gaźnik (całość wyregulowana pod bogatszą dawkę), przelotowy wydech z końcówką wykonaną z fragmentu tłumika z motocykla, miedziana uszczelka głowicy. Seryjnie moc 24KM, obecnie jakieś 28KM."

Opis modyfikacji car-audio:
brak

Plany:
Całkowita zmiana klimatu we wnętrzu - kubełki retro, czarny materiał, zamiast kanapy wyeksponowane koło zapasowe (oczywiście PLS Hockenheim).

Zdobyte nagrody:
Wyróżnienie na Raceism 2017. Do tego wiele nagród na różnych zlotach.

Profil samochodu na Facebook: https://www.facebook.com/RATbyTOFIK/



Wywiad:
Tommy: Siema Tofik. Miałem przyjemność opisywać Twoje auto na łamach naszej strony i mam kilka pytań związanych z autem. Dlaczego maluch?
Tofik: Po pierwsze - to było moje pierwsze auto i mam do niego ogromny sentyment.
Po drugie koszty zakupu, koszty części , łatwość napraw są w moim zasięgu finansowym :)

Początkowo zrobiłeś auto w stylu RAT. Kiedyś była taka moda, chociaż mi osobiście nie przypadła do gustu. A dlaczego Ty nie zostałeś  przy tym stylu? Co Cie zainspirowało do tego, aby zrobić auto na nowo, że wygląda dzisiaj całkiem inaczej?

Po zakupie auto miało trochę mankamentów lakierniczych i blacharskich więc o styl RATA samo się prosiło- nie miałem wtedy jeszcze pomysłu na kolor a RAT Style jest bliski mojemu sercu. Po pewnym czasie i kupieniu docelowego koła przyszedł czas na podjęcie decyzji o malowaniu- zależało mi, żeby kolor był niespotykany w 126p i przy pierwszych próbkach malowania podjąłem decyzję o zrobieniu struktury na lakierze (głównym założeniem była niepowtarzalność)

Maluch to prosta konstrukcja. Jak to przekłada się na modyfikacje tego samochodu?
Całość modyfikacji w tym aucie zrobiłem własnymi rękoma (trochę pomagał mi brat) ponieważ jest to auto właśnie o nieskomplikowanej konstrukcji. Dużo rzeczy trzeba „rzeźbić” samemu , gdyż nie ma niektórych gotowych części do kupienia ale to jest właśnie cała frajda z modyfikowania 126p.

Włożona praca, jak i koszt części przewyższa wartość rynkową tego pojazdu w serii. Co daje Ci modyfikacja tego auta, jak do tego podchodzisz?
Od początku zależało mi na niepowtarzalności całego projektu (stąd drewno w środku, koła na 3”calowych rantach, lakier, gładkie zderzaki itp.) i z tego właśnie czerpię całą przyjemność, z posiadania go – drugiego takiego po prostu unie ma ;)

Czy jest to Twoje auto na co dzień?
Przez pewien czas było , ale teraz na co dzień poruszam się autem rodzinnym (mam żonę i dwie córeczki a taki maluch nie jest zbyt wygodnym autem dla przewozu rodziny)

Fiat 126p ma wiele przypisanych mu nazwa. Czy Twój maluch ma swoją nazwę?
Dla mnie to po prostu „MALUCH”

Dzięki za krótką rozmowę. Życzę powodzenia w dalszych modach.
Dzięki, pozdrawiam ;)

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

2013 - 2017  Polish|Works - Polska Scena Tuningowa  
Foto background site by Łukasz Elszkowski

stat4u