image1 image2 image3
logo

Ford Fiesta MK6 ST by Markol

Marka i model: Ford Fiesta MK6 ST

Rocznik: 2005

Silnik/moc obecna:  2.0 – 160 KM

Silnik/moc fabryczna: 2.0 – 150 KM

Felga/opona: Japan Racing JR9 – 16”



SHOW
TuningKingz Shop
Mały kocopoł.
W tej budzie i z taką masą
własną musi fajnie latać
i ucierać nosa niejednemu
cwaniakowi w drogiej furze.
Jak ją zobaczyłem na
86 stars show to mi
się spodobała.
Jedynie krata na fotelach
to nie mój klimat.

MAPET
Mapet-tuning

JAKE BE
WrapColabo, TuningKingz
Segment samochodów, który od zawsze mnie jarał,
ale do którego nigdy się nie mieściłem.
Wszystko się zgadza, tylko za felgę kop w tyłek.

Opis auta:
Dzisiaj opisujemy auto rzadko spotykane na naszej scenie tuningowej - Ford Fiesta MK6 ST. Markol zakupił samochód w roku 2012 i od tego czasu zaczeły się z początku małe modyfikacje typu inne felgi, tuba w bagażniku, niżej samochód. Na pierwszy ogień poszły inne felgi były to 15" firmy Japan Racing model JR10 oraz gwint firmy AP skręcony na maxa. W 2016 roku przyszła pora na nowe felgi. Padło na 16" 8j firmy Japan Racing model JR9. W 2017 roku auto otrzymało zawieszenie pneumatyczne Airride i zostały zrobione lekkie kąty z tyłu. We wnętrzu też nastąpiły zmian, które zaczęły się od foteli. Środek ich bo był w niebieskim materiale, padł pomysł od Kacpra Szczepy z jego Seata Leona, że jego fotele w kolorze czarno-białym typu (szachownica) idealnie by spasiły do Fiesty i to był strzał w 10-tkę. Pod maską mało się zmieniło bo zmienił się tylko układ dolotowy zmieniony na zestaw z firmy KN dedykowany do tego modelu auta i jak na chwilę obecną Markolowi te 160 KM wystarcza w zupełności (ta jasne, apetyt rośnie w miarę możliwości). Auto prezentuje się bardzo ciekawie, a co ważne Markol już ma w głowie kolejne pomysły na sezon 2k18. Czekamy!!!

Opis modyfikacji stylistycznych:
Ori pakiet ST.
Zderzak przód i tył zrobiony na gładko (z przodu usunięta wnęka na tablice rejestracyjną, zaś tył usunięte odblaski). Zamontowany w zderzaku przednim "Quick Bumper Release" tzn. szybki demontaż zderzaka, który bardzo ułatwia wjeżdżanie i wyjeżdżanie z garażu (tak było kiedyś, teraz robi to za wygląd :) ).
Dokładka uniwersalna z firmy Ez Lip.
Lampy zmienione na poliftowe.
Zrobiony, wyrzeźbiony własnoręcznie dyfuzor tylny.


Opis modyfikacji mechanicznych:
Jest to prawdziwy ST-kowy 2 litrowy motor o mocy lekko podniesionej przez zmieniony cały układ dolotowy na dolot przeznaczony do tego modelu samochodu z firmy KN. Moc auta oraz moment obrotowy podskoczyło o 10 KM i 10 Nm wyżej od serii. Do układu wydechowego wszczepiona została przepustnica, która jest otwierana i zamykana na podciśnienie za pomocą przycisku umieszczonego w kabinie.

ZAWIESZENIE:
Air ride, sterowanie : 2/2 ; osobno przód osobno tył, butla 30L, 2 kompresory, zawory Simotti 1/2", okucia z przodu 3-bałwanki z tyłu tak samo, przewody 10x12mm, dwa manometry jeden w kabinie firmy Viair Dual drugi w bagażniku do butli, trzy piloty.
Dołożone dystanse customowe - 18mm plus zrobione kąty na tylnej belce za pomocą podkładek

Opis modyfikacji car-audio:
Środek foteli obszyty w skórę czarno-białą.
Obszycie boczków oraz kierownicy.
Boczki obszyte w czarną eko-skórę, natomiast wnęki po środku boczków na białą perforowaną.
Wszystko poobszywane nicią koloru czerwonego nawiązującego do czerwonego znaczka ST.
Wszystkie plastiki wewnątrz pojazdu zostały odświeżone tym samym kolorem.

Plany:
Regenercja foteli przednich.
Radio 2-din.
Obszycie deski rozdzielczej, tunelu środkowego, słupków i podsufitki w skórę.
Zmienienie felg tylnych na 9j.
Zmiana koloru samochodu.

Zdobyte nagrody:
TCE - Top 1/2
II miejsce - GLEBA - Hall of Stars
III miejsce - Najniższe auto zlotu - Shine and Low 3 I miejsce oraz dyplom za Największą Glebę Zlotu - Moto Show Tłuczań
VI miejsce za Najlepszy Samochód Energylandii podczas II zlotu Car Meeting w Energylandii 2016
TOP 5 - Tuning Cars - Jastrzębski Tuning Day - Low Trouble Works
III miejsce w kategorii OTHERS - TK Tournament Auto Moto Show Skaryszew
III miejsce w kategorii OTHERS - TK Tournament Bielsko Biała - 86 Stars Show

Profil samochodu na Facebook: https://www.facebook.com/baggedfiestast

Wywiad:
Tommy: Siema. Dlaczego taka baza? Fiesta nie jest często spotykana na naszej rodzimej scenie tuningowej.
Markol: Siema, moja Fiesta wpadła w moje ręce zupełnie przypadkowo, ponieważ szukałem na początku samochodu, które miało mieć min. 150KM, miało to być BMW E46 coupe lecz nie umiałem nic zdrowego znaleźć do kwoty 20k. Fiestę znalazłem na allegro w woj. śląskim z sąsiedniego miasta Jastrzębia Zdroju. Spełniało moje oczekiwania, miało te 150KM, było małe, ładnie wyglądało a jak się przejechałem pierwszym razem to pierwsze słowa jakie wypowiedziałem "takie chce". Fiesta, prawdziwe ST rzadko spotykane na polskich drogach zwłaszcza ztuningowane bardziej niż zwykła seria ST. Z moich nieoficjalnych źródeł jest to pierwsza Ori Fiesta ST na zawieszeniu Air Ride w Polsce.

W opisie podałeś nam, że jedna z inspiracji był Leon Kacpra i pomysł na fotele. Czy często korzystasz z rad innych?
Zdarza się, że skorzystam z rad innych ale staram się iść swoją własną drogą, zawsze mam jakąś wizję i oczywiście ważne jest to jakim budżetem w danym momencie dysponuje. Pomysł na fotele został zaczerpnięty od Kacpra z Leona, zainspirowały mi w głowie wizję wnętrza Fiesty, szachownica genialnie wyszła i wpasowała się do koloru auta oraz białych pasów ST. Połączenie tych kolorów zostało obszyte nicią czerwoną nawiązującą do czerwonego znaczka ST.

Fiesta to małe auto miejskie, ale na dobrym kole i glebie trzeba bardziej uważać na krawężniki itp Czy jest to twoje auto na codzien?
Auto a raczej można by rzec "pomnik" nie służy do jazdy na co dzień. Grzecznie czeka umyte, odkurzone, nawoskowane na kolejny weekendowy event. Chyba, że nie ma w przeciągu dwóch tygodni żadnego eventu a jest dobra pogoda to wyjeżdżam nim i jedziemy przedmuchać albo sprawić sobie radość z samej jazdy tym niecodziennym, od święta samochodem. Kiedyś służyło na co dzień ale teraz to się zmieniło gdy wpadło drugie auto, które służy do jazdy na co dzień czy do pracy, czy na zakupy czy gdziekolwiek.
Czy trzeba uważać ? Według mnie czy samochód jest na staticu czy na powietrzu to zawsze trzeba uważać, nie chce się mieć przecież niepotrzebnych, dodatkowych wydatków. Miałem Fiestę na staticu przed airem (3cm od ziemi do najniższego punktu) to wiem jak się jeździło na staticu a jak na airze. Na staticu się wszędzie, na każdym kilometrze uważało, jeździło się 20 km/h, gdzie się nie dało wjechać to się ściągało zderzak a teraz jest air - nie da się wjechać to przycisk do góry i już się da, ma leżeć przycisk na dół, bardzo fajna sprawa i cieszę się, że udało się to w końcu na ten rok ogarnąć.

Z reguły w aucie jest jedną rzecz która najbardziej rajcuje właściciela. Co tobie sprawia największą frajdę.
Po prostu jazda tym samochodem, ponieważ rzadko nim wyjeżdżam bo tylko na eventy i jak mam ochotę pojeździć sobie od tak dlatego czerpie największą frajdę z samej jazdy.

OK, Na sam koniec najlepiej wspominana historia z Fiesta w roli głównej.
Dostanie się i możliwość zaprezentowania się na czerwonym dywanie na evencie "DUB IT", kiedyś mogłem tylko o tym pomarzyć a w tym roku marzenie się spełniło, zawsze chciałem być w gronie tych najlepszych a ten event świetnie to pokazuje.

Dzięki za krótka rozmowę
Ja również dziękuje bardzo za rozmowę oraz zapraszam wszystkich na mój fanpage : c<span style="text-decoration: underline;">Wywiad:</span><br /> <b> !

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

2013 - 2017  Polish|Works - Polska Scena Tuningowa  
Foto background site by Łukasz Elszkowski

stat4u