image1 image2 image3
logo

Fiat 600 (Seicento) by Maciej F.

Marka i model: Fiat 600/Seicento

Rocznik: 2010

Silnik/moc fabryczna: 1.1 MPI – 54 KM

Felga/opona: Mattig SSF – 13'



SHOW
TuningKingz Shop
Małe auta są super. Sam przecież
ostatnio popełniłem coś w postaci VW Up-a!
Sejak potrafi być dobry co już nie raz było
potwierdzone na polskiej scenie.
Ten egzemplarz potwierdza regułe,
ze nudne auto nakładem sił i pracy
może stać się zajebiste!
Stylówka auta przypada mi do gustu
bardzo fajnie zrobiony Sej!
Wg mnie koła byłyby lepsze bez
hydrografiki i kompletnie nie trafia
do mnie żółty środek przednich lamp!

MAPET
Mapet-tuning

JAKE BE
WrapColabo, TuningKingz
Fajny przykład na to, jaką
zajebistą rzeczą jest tuning!
Z totalnego niczego powstał bolid,
który choć na razie tylko stroszy pióra,
po realizacji planów silnikowych
stanie się prawdziwym killerem.

Opis auta:
Zwykły biały Fiat 600 (chociaż dla mnie lepsza jest starsza nazwa Seicento) w wersji VAN znane jest bardziej z roli auta roboczego. Taki mini "dostawczak". Jednak Maciej postanowił pokazać, że auto to można fajnie zrobić. Najbardziej zauważalną zmianą jest kolor, teraz Seicento jest czarnego koloru - "Brilliant Black" z palety Audi. Poza kolorem miłośnicy tych aut zauważą takie smaczki jak przedni i tylny zderzak Abarth / Schumacher, dokładka przedniego zderzaka z limitowanej wersji DVAG Schumacher. Sej dostał też customowe przednie lampy z soczewką bi-xenon i żółtymi środkami. Tylne lampy również zostały zmodyfikowane na żółty kolor. We wnętrzu też mamy wiele zmian i detali z wersji Abarth / Schumacher. M.in. deska rozdzielcza z panelem środkowym i licznikami - i co najważniejsze obrotomierz z prototypowej wersji Fiata, która nigdy nie weszła do seryjnej produkcji. Do całej deski idealnie wkomponowana została kierownica MOMO D32 obszyta czarną skóra i wykończona czerwoną nicią. Skóra z pakietu Abarth zagościła też na drzwiach, dodatkowo metalowe elementy drzwi, które seryjnie sa pomalowane pod kolor auta zostały wykończone czarnym zamszem. Oczywiście nie możemy zapomnieć o elementach wnętrza, które rzucają się w oczy już z zewnątrz. Chodzi o fotele kubełkowe "MircoST" z pasami "Schroth asm autocontrol II" oraz Rollbar na indywidualne zamówienie od "GÓRNY-SPORT". W silniku też nastąpiło kilka zmian, ale grube zmiany są dopiero w planach Maćka. Na koniec musimy wspomnieć o zawieszeniu i rolce, na której buja się Sejak. W przodzie znajdziemy zawieszenie gwintowane "TA-Technix" całościowo przebudowane i utwardzone z tyłu za to amortyzatory i sprężyny "FK Automotive". Tak zglebione auto bardzo dobrze prezentuje się z 13 calowymi kołami "Mattig SSF" 13' - 7j na przodzie, 8j na tyle, które zostały wykończone unikatową Hydrografiką. Mackowi gratulujemy auta. Takim "dostawczym" Sejem pewnie nie jeden dostawca by pośmigał.

Opis modyfikacji stylistycznych:
- Lakier "Brilliant Black" z palety Audi
- Przedni zderzak Seicento Abarth / Schumacher
- Dokładka przedniego zderzaka z wersji Seicento DVAG Schumacher ( wyprodukowana 100 szt. na cały świat )
- Tylny zderzak Seicento Abarth / Schumacher
- Reflektory przód full custom soczewka bi-xenon oraz żółte wnętrze
- Przednie kierunkowskazy sprowadzone z Niemiec
- Obrys w przednich kierunkowskazach na styl US
- Lampy tył Fiat Carello zmodyfikowane na żółty kolor
- Usunięty zamek z tylnej klapy
- Tylna szyba bez otworu na wycieraczkę
- Uchylane tylne /boczne szyby
- Bezramkowe uchwyty na rejestrację sprowadzone z Niemiec
- Felgi Mattig SSF 13' - 7j na przodzie, 8j na tyle.
* Wykończone unikatową Hydrografiką.
* Czarne wentyle aluminium anodowane "RAYS - Volk Racing"

Wnętrze:
- Deska rozdzielcza, panel środkowy i licznik wersja Seicento Sporting / Abarth / Schumacher
- Obrotomierz Seicento Sporting z żółta tarczą (Wersja prototypowa "Fiat" która nigdy nie weszła do seryjnej produkcji)
- Fotele kubełkowe "MircoST"
- Pasy "Schroth asm autocontrol II"
- Rollbar na indywidualne zamówienie "GÓRNY-SPORT"
- Podstopnica i nakładki na pedały z pakietu "Abarth" / "Schumacher"
- Tunel środkowy z ramką aluminiową oraz nakładka na dźwignię hamulca ręcznego z pakietu Abarth / Schumacher
- Tapicerka drzwi skórzana z pakietu Abarth.
- Malowana część drzwi wykończona czarnym zamszem.
- Kierownica MOMO D32 obszyta czarną skóra i wykończona czerwoną nicią.
- Zamykany schowek (mało spotykany dodatek FIAT)
- Podsufitka obszyta na czarno.

Opis modyfikacji mechanicznych:
SILNIK/NAPĘD:
- Silnik 1.1 MPI seryjnie montowany po 2007r.
- Kolektor wydechowy 4-2-1 Supersprint owinięty bandażem bazaltowym.
- Wydech fi48 z jednym tłumikiem przelotowym.
- Dolot powietrza "MAG-SPORT - Lech Weglarski" prototyp.
- Skrzynia 5-cio biegowa "Abarth"

ZAWIESZENIE:
- Przednie zawieszenie gwintowane "TA-Technix" całościowo przebudowane i utwardzone.
- Tylne amortyzatory i sprężyny "FK Automotive".
- Elektryczne wspomaganie kierownicy

HAMULCE:
- Na przodzie tarcze "Brembo MAX" i klocki "Ferodo DS Performance"
- Na tyle seryjny układ hamulcowy bębnowy.
- ABS

Plany:
Na pierwszym planie jest silnik, a bardziej jego swap oraz uzyskanie 200hp+
Koło 15' z dużym hamulcem na przodzie i wpadną tarcze na tył.

Zdobyte nagrody:
Dyplom - 2 miejsce za najniższe auto zlotu "Italiano Squadre"
Puchar - 3 miejsce za najładniejsza felgę zlotu "Italiano Squadre"
Puchar - 3 miejsce za najładniejsza felgę zlotu "Strefa VIP - Moto Show Bielsko-Biała"
Statuetka - 2 miejsce auto zlotu "1 urodziny Ustroński Team"
Dyplom - 1 miejsce za najniższe auto zlotu "1 urodziny Ustroński Team"

Profil samochodu na Facebook: www.facebook.com/600dropmode

Wywiad::
!Tommy: Cześć Maćku. Pierwsze pytanie standartowe: Dlaczego Seicento?
Maciej: Cześć!
Tak naprawdę zajawka na Seicento pojawiła się w dzieciństwie.
Nikt w rodzinie nie posiadał akurat tego auta, ale od małego interesowałem się rajdami samochodowymi i około 2000r. jako 10 latek zobaczyłem po raz pierwszy Rajdowe Seicento Sporting które zrobiło na mnie duże wrażenie jako mała rajdówka z pazurem. Od tego czasu bardzo chciałem takiego mieć i po ukończeniu prawa jazdy zakupiłem czarne Seicento Abarth. Jedyny egzemplarz jaki znalazłem był pod Warszawą i pomimo że byłem świeżo upieczonym kierowca, wybrałem się po niego bez większego zastanowienia. Od tego dnia zaczęła się cała moja przygoda z tym samochodem która jak widać trwa do dziś.

Seicento mimo, że jest tanim i popularnym autem na naszych drogach to jednak ta popularnosc nie jest odzwierciedlona wśród tuningowców. Większośc niestety przerabia je w stylu wies-tuningu. Czy tak trudno o dodatki do tego auta?
Prawda jest taka że większość tunerów woli kupić większy, bardziej komfortowy, sportowy czy też klasyczny samochód. Nie ma też co ukrywać że Seicento nie jest uważane za samochód którym można się "pokazać" i niektórzy maja z tym wielki problem. Co do wieś-tuningu niestety występuje bardzo często ale to akurat bolączka nie tylko tej marki i modelu. Jest tani wiec chyba każdego stać na jego zakup a większość chce go trochę "odpicować" tanim kosztem a to połączone z brakiem gustu daje takie właśnie efekty. Nawiązując do dodatków to nie ma większego problemu z ich zdobyciem. Pakiet zderzaków, progów, foteli itp np z wersji Sporting są dostępne od ręki. Jest też wiele limitowanych części z pakietu Abarth / Schumacher o już które coraz trudniej. No i wiadomo że w przypadku każdej marki zdarzają się tzw białe kruki o których niektórzy nie mają nawet pojęcia. Tak akurat się składa że posiadam kilka takich części.
Tylna szyba bez otworu na wycieraczkę, zamykany schowek pasażera, obrotomierz z żółta tarczą i wisienka na torcie czyli dokładka przedniego zderzaka z wersji Seicento DVAG Schumacher których wyprodukowano 100szt. na cały świat.

Sejak jest Twoim autem na codzień?
Pierwsze Seicento Abarth od którego zaczęła się moja przygoda był właśnie samochodem na co dzień. Można śmiało powiedzieć że na tym samochodzie uczyłem się wszystkiego i były to czasy gdzie usilnie broniłem się od mocnej gleby bo samochód miał wyglądać ale też być użytkowy. Nowy projekt o którym mowa stał się samochodem typowo zlotowym i w sumie od początku było takie założenie. Ciężko utrzymać w stanie idealnym samochód którym jeździmy każdego dnia a zwłaszcza zimą gdzie o stłuczkę nie trudno a nieszczęsna sól drogowa też robi swoje. Jakość naszych dróg też pozostawia sobie wiele do życzenia więc podsumowując wolałem siebie oszczędzić niemiłych sytuacji i niespodzianek. Mam czym poruszać się na co dzień, więc moja mała zabawka niech spokojnie stoi w garażu i czeka sezon.

Wspominasz o planach związanych z podniesieniem mocy. Czy już wiadomo jaki motor zagości pod maską?
Decyzja zapadła na 1.4 T-jet. Silnik stosunkowo młody bo produkowany od 2007r. do dnia dzisiejszego. Najmocniejsza wersja ma 150KM a jego największą zaletą są nieduże wymiary i mocowania odpowiadające Seicento. Jest bardzo podatny na modyfikacje i uzyskanie 200+ nie będzie jakimś wyczynem. Można powiedzieć że na dzień dzisiejszy to najczęściej i najchętniej swap'owany silnik w Seicento.

Planowane 200+ stworzy z niego małego potwora. Nie zadużo jak na takie małe auto?
Mocy nigdy za wiele a apetyt rośnie w miarę jedzenia heh.
W Polsce jest już sporo Sejaków z 1.4 T-jet a ich właściciele bardzo sobie chwalą ten swap. Przy zastosowaniu mapy do jazdy normalnej można spokojnie poruszać sie jak seryjnym samochodem a przy mocnej zaskoczyć nie jednego ze świateł. Dawniej uzyskanie wzrostu 20KM było spełnieniem marzeń i wielkim wyzwaniem a teraz stratą czasu. Kolejno z roku na rok podnoszono poprzeczkę. Coraz to większe jednostki jak i coraz to większe Turbo. Podtlenek azotu tez nie jest już niczym nowym, wiec widać jak bardzo wszystko idzie do przodu nawet w przypadku małego Fiata. Obecnie najmocniejsze Seicento w Polsce posiada 500+ wiec jak widać ograniczenia są tylko w naszych głowach.

Dzięku za krótką rozmowę i czekamy na kolejne mody!
Ja również dziękuje za rozmowę oraz że miałem szanse się tutaj zaprezetować.
Mam jeszcze wiele pomysłów więc na pewno coś się będzie działo!
Pozdrawiam















 

Free Lightbox Gallery
2013 - 2018  Polish|Works - Polska Scena Tuningowa  
Foto background site by Łukasz Elszkowski

stat4u